operation idag

Idag vad jag ledig från skolan eftersom jag skulle operera ut mina två sista visdomständer. Skönt att det var sista gången för det, för nu e det bara två vanliga tänder som ska ut, men dom e det bara å dra ut. Men tror ni inte att det kom in en akut operation igen (det hände förra gången också) så den här gången va dom tvunga att flytta tiden till kl. 08.00 å då tar det typ en timme å åka dit också, eftersom det e på akademiska i uppsala. men men. Skönt att ha det gjort nu i alla fall. 
Men operationen gick bra, men man fick ju rätt ont i huvet sen efter borren å slipen, för den lät som fan! Typ skrek rätt in i hjärnan. haha :) å sen fuckade sig sugen en liten stund, så jag blev lite smått kvävd i blod en liten stund xD 
Haha han kirurgen som jag har sa att jag käkar bedövningsmedel, att det typ bara försvinner i mig. Å jag tror han har en poäng i det faktikst. För förra gången jag opererade mig där så fick jag bedövningen kl kvart över 3 å 4 var dom klara. Han sa då att bedövningen skulle sitta till 6, halv 7. men det gick över vid kvart i 5, efter bara 45 minuter! 
Å idag blev jag stucken 12 gånger i käkarna varav två var i nerverna, tänk er TOLV ST!! å det var inte lite han sprutade in heller, å han sa att bedövningen skulle släppa efter några timmar. Men hahah fel igen, den började släppa efter 20 minuter. Så börjar fundera på hur dom gör under den stora operationen, visserligen är det under narkos då, men fan tänk om jag vaknar! Dom lär ju droga sönder mig innan! Haha :)
På tal om den operationen så ska vi tillbaka dit imorgon på en käkkonferans, där alla inblandade, typ min kirurg, tandläkare å massa andra ska sammlas i ett vanligt "tandläkarrum" med mig i mitten på stolen å bli utstirrad. Förra gången var dom 14 personer i ett sånt litet rum! Snacka om att känna sig uttittad ^^ Men dom ska iallafall komma fram till hur dom ska lägga upp den stor operationen, om dom ska flytta upp överkäken, eller om det inte behövs, om dom ska flytta fram min hakspetts och hur mkt dom ska flytta fram min underkäke. Sen massa risker å sånt som kan hända. Så vi får se hur dom ska göra med allt imorgon då.
Tänkte dra till skolan på morgonen imorgon även fast jag är ledig för att se luciatåget, för jag kommer inte å få se nått luciatåg annars. Men sen fick jag reda på att min nya säng skulle komma imorgon förmiddag, så då var jag juh bara tvungen å stanna hemma å vänta på den! :D

Pratade med amarisa idag, så nu har hon, jag o amanda bestämt oss att istället för att köpa julklappar till varandra så ska vi gå på spa tsm istället. :) Det ska verkligen bli hur skönt som helst!

Neej, nu e jag fan hungrig! Vet ni vad popcornet själv gjorde idag då!, jo ja va skit hungrig nu i kväll, å tänkte göra gröt, men mamma satt å gjorde rent ugnen, så kunde inte komma åt spisen, så kände jag efter hur ont jag hade, å ansåg att det inte var så extremt, sen så hade jag faktiskt styrka i käkarna, vilket jag absolut inte hade förra gången. Så jag fixade en macka som jag skulle äta, vilket förra gången tog mig över en vecka innan jag kunnde göra det, men nu gjorde jag det samma dag! Å i början gick det faktisk rätt bra, men sen på typ näst sista tugga så fick jag skit ont, så smärtan gick rätt upp i skallen, så var nära på svimma av smärtan några gånger efter en stund!  Det var lite coolt faktisk, för jag har alldrig ens varit nära på å svimma. Eller jo, jag svimmade ju när jag fick min hjärnskakning när ja 4. Men det minns man ju inte hur det kändes. Så det räknas inte! :D

Idag så åkte Niklas till tyskland på träningsläger den lyckosten, hoppas han får det bra!
Å Nike (Subäck) fyller 19 idag. grattis till honom! :)

Neej, nu ska jag gå å ta något å dricka, håller på hungra ihjäl!
Puss
   


Kommentarer
Postat av: mirran

oj herregud elle! För låt att jag inte ringt glömt de totalt! Jag ringer dig snart! Starkt jobbat förresten!
Kram och puzz

2007-12-15 @ 10:13:29
URL: http://mariellestromberg.blogg.se
Postat av: Ellinor

haha absolut inget o oroa dig för, men tack endå :)
puss

2007-12-15 @ 20:50:37
URL: http://ellektricitet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0