Tandställning, amanda o "semlor"

Så nu har jag fått den "efterlängtade" centralen i min mun! Satte in den imorse, men dom satte bara på plupparna o sen några mysko breda o hårda gummiringar som dom tryckte ner mellan tänderna där bak för att sära på dom. Inte det skönaste just nu iallafall ^^ men men inte så farligt ändå.
Sen nästa tisdag ska dom sätta in ståltråden eller vad man nu säger..
Så nu e jag riktigt söt! haha =)
Men det blev faktikst inte så extremt som jag trodde det skulle bli. Tack o lov.

Men sen var det bara för mig o bege mig till skolan. Suck. Så ja kom precis när lunchen var slut, hade två lektioner o sen slutade jag. Soft som fan.

Sen träffade man amanda vid stationen så då rullade vi hem till mig faktiskt, tro det eller ej. haha
Så vi gjorde väl inte mer än vanligt, vilket innebär totalt slapp :) hah

Eller jo fan, det var ju semeldagen idag, eller som ja har sakt hela dagen, lussebullar (!) fråga mig inte varför, precis som på nyår när ja sa valhborg ^^ haha inte min grej direkt o hålla koll på allt det där x)
Men så då var ja tvungen o baka semlor, men neej, då hade vi ingen jäst bara för det!!
Så då kom snilleblixten jag Ellinor Löf på att ja skulle baka mina egna semlor fast utan jäst.
Oh nej så dum e jag inte så att ja gjorde bullarna fast inte hade jäst i!
Jag gjorde en sockerkaks smet med vanilj o sen lite kardemumma o hällde det i muffins formor för o få dom runda. Sen när dom va färdiggräddade var det bara o skära upp o fixa dom! As goda fan! Va faktiskt nästan godare än riktiga semlor! :)

image8


Kommentarer
Postat av: Amarisa

fan, det där såg riktigt gott ut ju!

2008-02-06 @ 12:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0