Ett sista farväl

Imorse vid 11 tiden ringde dom från hemmet och sa att mormor hade dött. Så nu har jag ingen mormor längre heller.. Eller klart jag fortfarande har en mormor, men inte som lever som jag kan prata med och få ett svar tillbaka av. Men det som e skönt e att vi verkligen blev inställda på det här igår, så vi satt ju bara och väntade. Så det blev inte en lika stor chok då.
Så vi åkte in och tog ett sista farväl av henne nu på kvällen. Och det va så skönt att se henne för hon såg så lung och nöjd ut, som att hon verkligen hade det mycket bättre nu. Men nått man alltid reagerar på är ju dels att dom får en gul ton i huden, sen att dom blir så extremt stela och sen kalla. Fast ändå kändes hon inte så kall som farfar och morfar gjorde.. På tal om farfar så e det fortfarande skit jobbigt, även fast det e 5 år sen nu. Kollar alltid på deras hus när vi åker förbi på motorvägen, tänker jämt på honom. Kan inte prata om honom utan att få en klump i halsen. Fan jag saknar honom verkligen! Han har alltid betytt så himla mkt för mig, spec i min barndom. Har tänkt flera gånger att jag ska åka ut till graven och sitta där och bara tänka på allt vi gjort tsm. Och sen gå runt på alla ställen man var på som barn när dom bodde där, sen gå och kolla på huset. Hoppas verkligen han vet hur stor betydelse han har i mitt liv!
Sen farmor, hon får fan inte lämna mig också! Men det värsta e att man märker hur tydligt det gått allt utför för henne med sen efter att farfar dog. Sen e hon rädd för döden också, så det e inte heller kul att veta.. Men jag ska göra allt för att ha kvar henne sålänge som möjligt!
Men det som e skönt att veta nu iaf med mormor är ju att hon slipper lida längre. Så det e skönt! Nu är det bara allt det praktiska kvar som begravning, alla papper, flytt av två lägenheter och allt sånt.
Men som sagt, så fort man föds är det meningen att man ska dö också förr eller senare. Och vem vet vart hon är nu och vad hon gör.. hoppas bara att vad det än är, att hon har det bra. Och att hon hälsar morfar och farfar men sen även vinga. colgate, bruno och sammie..

Pussen!

Kommentarer
Postat av: angeelic-aa

åh älskade vännen , jag lider med dej :( gud , stackare , ring mig om du behöver prata , jag finns här för dig ...

2009-04-17 @ 15:57:28
URL: http://angeelicast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0