Funderingar

Vet ni vad jag kom att fundera på när ja satt på pendeln.. Ni vet dom upphöjda fyra sätena, dom två säten som är mot väggen sitter ju eller vad man säger på typ lådor. Ni vet dom som sticker ut som man brukar sitta på när det e smockfullt.. Vad finns innuti dom? Och finns det något innuti dom? Varför finns det bara sånna där för och inte på andra ställen om dom nu har en funktion?

Sen kom jag att tänka på en till sak jag tänkt på många gånger. Lite elakt, jag vet, men det skiter jag i, Såg en riktigt raggig tjej eller vad det nu också heter i typ 30-45 års åldern. Gick inte att gissa hur gammal hon var med tanke på hur hon såg ut. Så jag kollar på henne och får faktiskt en rysning, skit elakt, jag veeet. Men aja. Så där sitter hon med sina dunder stora och raggiga brillor, mittbena med slickat fettigt hår, ryggsäck från typ 50-talet, för att inte tala om klädseln. Sen sitter hon som om hon gör allt för att få krok rygg innan hon blir tant och läser sin bok. Och sen helt plötsligt ser jag en vigselring på hennes finger. Så har jag funderat på många gånger, att det känns som om alla fula, raggiga och skabb har typ pojkvän men inte nån som e någorlunda normal. Eller e det bara jag som känner så? Inte för att jag e avundsjuk eller så.
Eller det kanske e sånt man kallar för "Vacker på insidan", eller "Den man älskar är alltid vacker" Eller?
Hahah mycker skumma frågor från min sida, men ni e ju tack o lov vana :p

Sen kom jag på några ord som jag inte är allt för tjust i, och dom är:
*Chatta
*Kulig (-are)

Aa, det e dom jag kommit på, återkommer när jag kommit på fler :p
Men nått jag tycker e ett fint ord e däremot :
*Bagarmossen

haha fråga mig inte varför, kom att tänka på det idag också bara sådär kanske tack vare det härliga vädret! :D

Pussen!


Kommentarer
Postat av: jessica

Nej nej ellinor du så där undrar jag också varför folk som ser mindre bra ut har pojkvän/flickvän, Men dock är det nog så att det är insidan som räknas och inte de ytre. vilket är jävligt skönt att veta att det finns såna människor i detta samhälle :P

stay cool !

2009-04-02 @ 10:16:43
URL: http://mammajessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0