Min 19 års dag

Fan jag e 19, helt sjukt hur fort allt går. Sen att man inte känner sig som 19 e ju en annan sak! Eller vad säger ni, det tar nog ett tag till va..?! haha xD Men hela lördagen spenderades med att baka inför min födelsedag, så stod och bakade non stop i 12.5 timme.. Jag vet liiite väl länge, men va fan! Ni klagade ju inte direkt sen på sömdagen! :D Så jag kom i säng och pallrade mig upp vid 10 för att städa klart lite på rummet som jag hade kvar och för att hinna fixa mig innan alla kom. Haha hatar den paniken! :p Men sen kom Amanda, Amarisa, Jessica och Madde instormandes i huset och skrålade/skrek Ja-må-hon-leva-sången. Hahah fy fan vad det lät! Tur att man bara sjunger för en en gång om året! haha Fast aa jag ska väl inte säga så mkt, så underbart begåvad sång röst jag har..*host*
Men sen kikade ju även farmor och syster in, och sen även 4 bruttor från klassen. Så det va trevligt att dom pallrade sig ända hit från "Staden där dom inte kan åka rulltrappa" (Västerås).
Sen blev det fika i massor. Alltså ni anar inte hur många gånger jag fått höra att jag borde bli konditor nu ;) Hahah visst det e verkligen jätte kul att ni uppskattar min bakverk och att ni tycker jag borde bli det. Men som sagt jag tycker det e viktigare att rädda folks liv och prioriterar därför att jobba som brandman sen. Plus att det e min största dröm sen jag bara var sex år gammal. Varenda dag fram tills idag, rätt coolt ändå tycker jag. Fast jag kommer nog aldrig sluta baka om det nu glädjer er? ;)
Nej tillbaka till ämnet :p
Sen på kvällen blev det en påskmiddag med familjen och farmor, för alla andra hade rullat hem. Sen bar det av in till stan för att dra in på en pub för att ta ett glas och bara surra lite. Hahaha ni skulle sett mig alltså! Vi satt och fotade så skulle jag kolla på amanda som satt brevid mig, så när ja vänder på huvudet lite för fort blir hela min bild sne, så jag tror att mitt glas håller på att ramla och verkligen bokstavligen FLYGER på det och tar tag om det med båda händerna! haha och eftersom den stod där helt oskyldig, utan att ens va på väg att välta så stänker det ut vin som fan över hela amanda och mig hahha ni skulle sett hur det såg ut alltså! hahah xD Fan vad bordet bakom började garva, (som vanligt när vi e ute då) haha :p
Sen vart alla på danshumör och gick upp på dansgolvet där det bara var två tjejer som stod och små dansade, men som drog efter en stund vi kom dit. Sen efter kanske 15 min var hela dansgolvet fullt, av 99 % killar, som dessutom körde den klassiska "killdansen" haha. Så när draget va igång där så hade vi gjort vårat, och började bege oss hemåt :)
Som sagt, det blev ju varken ett första dopp eller Sunes sommar som vi skulle göra till en tradition, fast det blev ju bra ändå :) Men fan nästa år MÅSTE vi göra det! Iaf bada, säkert nakna då också för då fyller man ju för fan 20! :D
Så tack allesammans för ännu en trevlig födelsedag i mitt liv :)

Ps. slänger upp lite bilder här imorgon när jag fått in dom på datorn :)

Pussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0