akuten + no school

Började dagen igår med att skåda mitt extrema konstverk till fot med alla möljiga nyanser av blått och alla möjliga former den nu kunde ha. Så den vart bara värre och värre och svullnade som fan. Så alla tvingade mig att åka och kolla upp den ifall det kunde vara någon spricka eller något. Fast jag var helt bombis på att den bara var stukad, men folket lyssnade då inte på mig..! ^^
Så det var bara för mig och mamma att rulla till Akademiska, haha när vi nästan e framme där säger mamma "ja nu var det ju ett tag sen vi var här"  haha illa när ens mamma säger så då det var ungefär 4-5 månader sen. Hahah så nej vadå jag e inte alls stammis där, inte alls xD
Oh jag vart så irriterad! När vi sitter i väntrummet med ungefär 20 andra personer sitter det två gubbar brevid mig som sitter och klagar högt på att det inte finns någon rättvisa i sjukvården för att det är folk som kommit efter dom som får gå in före dom. Det dom inte förstod var att i sjukvården prioriteras skadorna och inte patiensers väntetid, och om dom inte kallar det rättvisa så vette fan vad dom lever i för värld.. Och dom var ändå vid 65-70, borde man inte ha lite mer innanför sitt pannben då än en 19 åring..?! Tur att jag var på så bra humör, för annars hade jag nog förklarat det för dom.. Annars var det faktikst en trevlig stund där i väntrummet med alla sociala som satt där :)

HAHAHHAHA juste!! När vi kommer in och ska anmäla oss i receptionen så står vi och pratar med en sjuksköterska och en annan pratar i telefon bakom henne. Och var fan nära på att börja apflabba när jag hör: " No, this is the akutmottagning in Uppsala, Sweeeden." hahah inte ens jag är så dålig på engelska! Och hon upprepade det 3 ggr innan hon fatta att den hon pratade med inte förstod vad en "akutmottagning" var! hahah popcorn! Men sen kom hon på vad det hette iaf! :p
Så jag tackar den andra sjukskötaren för hennes spydighet så att jag inte brast ut i asgarv :D

Men iaf 7 timmar senare var vi klara, då dom sa att dom inte kunde se något på röntgen, så dom antog att det bara var en stukning. Men att jag borde operara den så fort som möjligt. haha ni skulle sett systerns miner när hon såg min fot ( då kunde jag faktikst inte hålla mig) xD Sen när läkaren fick reda på att jag inte ville ha krykor och att kunde gå själv. För det var han nog inte van vid :p
Men va fan, många vet hur jag e :p Jag körde tom hem sen :)

Så idag skulle jag ju skriva in mig i skolan igen, men pallade fan inte upp eftersom jag hade fått sova 2 ½ timme. Så när jag ringde dit och sa allt  om att jag inte skulle gå om men fortsätta ett tag bara så säger receptionisttanten "jaha du är en sån, det är nästan så att vi borde göra en egen klass av er. För ni är ganska många."  Som sagt, vi är en hel del, så undrar om det någon gång ringer för skolan att den ÄR SÄMST!? Hon berättade även att det varit kaos och cirkus hela förmiddagen för dom, haha aa blir inte förvånad när det gäller den där skolan alltså.. Noll koll på allt!!

Nej nu ska jag försöka sova, ska upp om 6 timmar för att åka till den underbara byggnaden igen.. Segt..!
Men men..

Pussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0