hemma

Sorry det luddiga inlägget jag skrev tidigare.. Men som sagt så har jag fått komma hem nu iallafall, väldigt mkt för tidigare än vad som var beräknat. Jag var tydligen den enda dom varit med om som hade varit så här pigg på en gång efter en sån här stor operartion, dem tog ju som sagt 5 timmar. Jag sov inget på uppvaket heller, vilket dom tyckte va jätte konstigt och jag hade börjat direkt när dom väckte mig. Men fan ja sov ju skönt! :P
Men iallafall operationen gick ganska bra, bara det att ena nerven låg väldigt dumt till, så dom var tvungna att bråka som fan med den, så den är inte skadad men räjält uttöjd och har helt enkelt fått sig en rejäl kyss som min läkare sa. Så jag är inte förlamad, men har tappad känseln i halva underläppen, vilket kommer ta flera månader innan jag får tillbaka den. Men det är inte helt hundra att jag får det, men det visar sig ju. Jag hade tydligen ingen känsel i tandköttet där uppe heller, eftersom dom sågade av hela käken, men det hade jag inte tänkt på. haha.
Men dagarna på sjukhuset gick jätte bra, kom ju i söndags, då delade jag rum med en 70åring nått, hon va skit rolig, så vi skämta som fan. Sen på måndag vad det dags för operationen, åkte ner dit vid 8, och sövdes strax därefter. Väcktes vid 15.00 och var på uppvaket till 17.00, under den tiden hade mamma o pappa kommit ner en sväng för dom trodde jag hade kommit upp på avdelningen. Men icke. Så ja fick rosor också! :)
Resten av den dagen spänderade jag med att titta på tv och prata med två av världens bästa systrar ( eller en var student ) gud vad jag tyckte om dom! Vi hade skit kul, haha. På hela den dagen fick jag ju inte resa mig upp, så det va lite små segt, men men.
På tisdagen åkte min rumskompis hem, så då vart det tomt på rummet, men pratade med dietisten, sen kom dom och tog bort alla slangar jag hade dels droppet, antibiotikan, sonden i näsan som dom sköljde min magsäck från allt blod som jag svalde och som rann ner hela tiden under operationen och efter. Sen gick jag ner till en hygienist som tvättade bort allt blod som var kvar. Då kom även Andreas, min läkare, och satte fast mina käkar i läget dom ska vara i med dunder starka gumminsnoddar som drog fram underkäken. Inte så jätte skönt, den va fan, det som inte dödar mig härdar mig. Efter det var det bara gå upp på mitt 5 stjärninga rum o glo på tv och slumra till. Sen helt plötsligt så står Amanda o Amarisa i dörröppningen för att hälsa på mig. Så gulliga dom är! Så där satt vi och pratade en stund, eller aa amanda fick översätta det mesta jag sa :P haha
Sen imorse så var jag ner till käkkirurgen igen för att träffa Andreas som skulle spola o prata lite. Sen fick jag åka hem! Pigg som en mört! :D
Men som sagt det gör lite ont eftersom dom sågat av hela överkäken, och siderna på underkäken och dragit isär, men ja är ju ihopp sydd och sitter fast med plattor och skruvar. Men jag har även en plastskena ju i munnen, mellan tänderna och sen massa gummisnoddar som drar fram min underkäke. Så aa det finns inte så stor plats att ens andas genom munnen xD Plus att jag är dundersvullen, ni ska se hur söt jag är xD haha

Pussen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Pluttis! Hoppas du har det bra! Vi saknar dig jätte jätte mycket! <3 Hoppas att du kan komma tillbaka till skolan snart :)

2009-02-18 @ 17:25:17
URL: http://http://www.metrobloggen.se/JPettsson
Postat av: Ellinor

Vad gulliga ni är!! Saknar er också jätte jätte mkt! <3 Aa det hoppas jag med, ska göra allt jag kan för att kurera mig under lovet! :)

2009-02-18 @ 21:06:59
URL: http://ellektricitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0