Lycklig

Ni anar inte hur lycklig jag är! Okej att jag alltid varit det, men man ser allt från ett helt annat perspektiv nu. Vilket är något jag fått lärt mig av alla mina upplevelser under mina snart 19 år, vilket ja skrev ett tidigare inlägg om. Men att man inte tar saker förgivet längre. Ni anar inte hur skönt det är att
*kunna luta sig fram eller bara sätta sig upp utan att det rinner blod ur munnen och näsan
*att kunna få i sig riktig mat (visserligen mosad eller mixad, men vad gör det?)
*att inte gå runt och va konstant hungrig
*att kunna prata
*att kunna gapa några mm
*att jag inte rasar i vikt längre pga uttorkning
*att kunna göra något på dagarna
*att jag någorlunda kan borsta tänderna
*att slippa smärtan från såret som gick upp
*att jag kan se min egen bröstkorg utan att kolla i en spegel
*att ja kan vrida på bara huvudet nu och inte hela överkroppen
*att jag orkar nästan en hel dag
*att inte vara groggy längre

Aa, det är sjukt mkt som jag är så glad över nu, som för en vecka eller aa bara några dagar sen va omöljigt. Jag skulle kunna göra den här listan hur lång som hellst, men ja tror ni förstår vad ja menar.
Och till er alla, jag har sagt det förut men säger det igen. Njut av det ni har och kan göra, för ni vet aldrig när det är borta! Och lär er uppskatta er själva och livet. Det handlar inte om att se sig själv genom andras ögon, utan hur du ser dig själv innanför! Tänk på det..
Och lycka till :)
Nu ska jag försöka få mina 5 timmars sömn och fundera på hur underbart mitt liv är. Och till er alla som inte alls har det bra, eller inte mår bra. Jag tänker på er!

Pussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0