övning på Hässlö

Idag hade vi som går inriktning räddningstjänst en övning ute på ett flygfält i Västerås. Eller inte det kommer pågå varje dag ända tills på tordag, men jag var där idag. Var sjukt kul kan jag tala om för er! Det var både 2:or och 3:or som var brandmän och sen var många av dom som läser omvårdnad ambulanspersonal, medans 1:orna fick vara markörer. Det var även ambulanser och poliser med i bilden plus lite annat smaskigt, men det får jag inte berätta tyvärr. För ifall någon av eleverna som ska dit dom andra dagarna får reda på hur det går till och vad man ska göra så får ju dom mycket bättre förutsättningar, plus att det ska vara så verklighetstroget som möjligt, och det är ju ofta man inte vet hur själva olycksplatsen kommer att se ut när man väl kommer fram. Så jag får vänta till att berätta allt tills på torsdag då alla grupper är klara. Om jag nu kan hålla mig haha, nej men det måste jag ju! Fan då! :p
Nej men en grymt lyckad dag iallafall med många nya erfarenheter och upplevelser! Mycket bättre än vår trafikolycka vi gjorde förra året därute. Så det känns jätte bra! :)
Efter det så saknade Jessica mig så mkt haha så jag tog en sväng dit och spenderade resten av dagen och kvällen med henne och fillifjonkan :)
Och nu håller jag på att dö av trötthet, eller ni vet så där seg. Har ju varit på allerten eller vad man säger hela dagen, så ska ta en efterlängtad dusch nu hundra år senare så att man får bort all röklukt och allt som satt sig på kroppen och i kläderna.
Imorgon blir det skola, frisören, amandas frisör angående min balfrisyr, och hämta en sjal till min balklänning, så det blir att resa en del imorgon också :p Men sen hakar amanda med runt i stan på mina ärenden, känns som det var hundra år sen ja träffa! :s  Fast där är nog för att jag är van att träffa henne varje dag! hahah xD 

Nej, nu skriker duschen på mig!


*Bilden är inte från idag eftersom vi inte får lägga upp dom, varför förstår ni om ni läst texten :)

Pussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0