Abstinens

Klockan är nu 04.50 och jag har abstinens! Gissa av vad.. Att baka! Jag vet inte varför men nu på senaste året har jag blivit helt galen på att baka. Eller jag ser det mer som en konst! En skapelse man kan forma på många vackra sätt med bara fantasin som sätter gränser. Och just eftersom jag har sån fantasi och är så noga när jag bakar och alltid gör det med kärlek, vilket jag tror är några viktiga ingredienser för lyckas med bakandet.

Men åter till abstinensen, idag (natt) bara kliar det i fingrarna efter att få göra tårtor. Har suttit här på internet i nog 4 timmar nu och bara kollat på tårtor. Under den tiden ramlade jag in på ett konditors hemsida, och kollade under länken "tårtor" där klarade jag nappt av att kolla alltså. För på nästan varenda bild på deras tårtor så var det alltid något fel på dom (aa enligt mig). Men på ena tårtan så hade hela glasyren runnit ner på tårtan för att det varit för lös, vilket man såg att den inte skulle göra. En annan bild var på en prinsesstårta där dom hade vikt ut marsipanen längst ner och skurit den zick-zack, problemet var bara att den var helt ojämn..! Sen kollade jag på nästa kategori "bröllopstårtor". Där var det en lång fin text om vilken erfarenhet deras konditörer (heter det så i plural?) har och bla bla bla. Enda bilden dom har sen är en enkel vit tårta med sugarpaste och några röda rosor på. Något jag skulle kunna ge mamma på Mors dag (!) och inte ha som bröllopstårta. Men det e vad jag tycker iaf. Visst finns det personer som nog vill ha en sån tårta då, men dom kan ju gärna ge några fler bilder så att man får se deras kunskap och skicklighet.



Tårtan med runnen glassyr.


Den med ojämn kant.

Det jag blir lite irriterad på är inte att det ser konstigt ut eller så, utan just att en sån här tårta går på ungefär minst 200 kr. Och då tycker jag att man ska få en tårta som inte har något lätt och onödigt slarv på sig. Skit samma, gud vad jag tjatar om det där :p

Är nog min baka-tårtor-abstinens som talar ;)

Och på tal om bananer så är jag nog lite hemligt förälskad i Ryan Sheckler (vem skulle inte kunna va det typ!). Världens snyggaste, gulligaste, charmigaste och verkar vara jordens bästa kille! Hmm.. undrar om man ska göra en bakelse, "Sheckler bakelsen" lät inte det som ett bra namn!? Två flugor i en smäll ;) hahah.
Ska nog "uppfinna" "tillverka", (gud vad säger man?) en sådan bakelse! :D

Nej gott folk nu ska natt ugglan gå och sova  och försöka stå ut med att Elvira tar upp halva min säng, som iof är ganska vanligt, innan klockan blir ännu mer! 

Så god natt folket och tack för att ni orkade läsa detta inlägg (om ni nu inte bara läste den här raden :P)

Pussen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0