Inskrivning + inläggning

Var till Akis i fredags för att skriva in mig igen, eftersom jag skulle göra ytterliggare en operation. Så jag skulle skriva in mig då, få permission över helgen och komma tillbaka på söndag kväll. Skulle vara där vid 10, så fick prata med en syster vid typ 11, satt bara och väntade i deras allrum och kollade på tv under tiden. Var även en kille i min ålder och hans pappa där, så var ju inte själv den här gången iaf. Men sen var det bara vänta ytterligare, fick lunch, fortsatte att bara vänta, fick prata med nån läkare som bara skulle kolla lunger, halsen och sånt som dom alltid gör. Då var klockan typ 1, sen fick jag vänta ännu mer. Vid typ 2 fick killen gå hem, och vid halv 3 kommer dom och säger att jag får gå hem. Så satt där i sjukt många timmar för 2 besök som tog under 10 minuter tsm.. Rätt ovärt, men men.

Och i söndags hände det en hel del måste jag säga också. Började dagen med att gå på bio med Johan, tyvär bangade Amanda. Men vi gick iaf, så vi såg Upp i 3D. Var faktiskt himla bra och väl genomtänkt. Sen gick vi till centralen för att kolla på det extremt stora pepparkakshuset som Arla hade byggt upp där. Mötte även upp Björn som slutade jobbade, så åkte med dom till Spånga för att sedan ta pendeln hem. Där visade det sig att alla tåg var inställda pga av en olyckshändelse (var förmodligen någon som hade hoppat). Så det var ju helt omöjligt att ta sig hem då, för då skulle det bli ersättningsbus vilket skulle ta hundra timmar. Så det blev till att ringa pappa så att han fick komma och hämta mig, då hade det tydligen hänt en olycka på E18 också, men den slapp vi precis som tur var. Så väl hemma var det bara att panikfixa allt innan jag var tvungen att åka tillbaka till sjukhuset. Men der gick bra, väl där blev man övergödd av en dunder trevlig syster som gjorde massor med mackor, rån, varm choklad och allt åt en. Mohaha sjukhus e inte alltid så dumma ändå :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0