Nästa operationen

Som sagt var ju på sjukhuset igen i söndags för att jag skulle göra en till operation på måndag morgonen. Den här gången gällde det en hakplastik där dom sågade av min hakspets på båda sidorna tvärsner och färlängde den 9 mm. Sen gick dom även in och tog bort en platta och skruvarna som låg och gjorde ont ibland som var från min käoperation. Men det e många som frågar om det är som en skönhetsoperation och om jag fick betala den själv. Men nej, det räknas inte som en skönhetsoperation eftersom den vart aktuell i samband med käkoperation. Vilket innebar att jag även fick den gratis.
Men operationen gick bra, tog 2 timmar. Men han (läkaren) sa att en nerv tittade fram så jag kan få problem med min känsel i läppen och hakan. Vilket jag hade redan innan lite, men som sagt den är ju mkt värre nu. Så hoppas att det blir lite bättre iaf för just nu känns det as mongo, går inte att beskriva det heller för kan inte jämföra det med något. Men jag tror nog det blir bättre, efter käkop. förlorade jag ju känseln i både läppen, hakan och hela käkarna i flera veckor innan den sakta började komma tillbaka lite. Men va fan det e ju inget jag dör av om det nu inte skulle bli så.
Blödde även väldigt lite bara 15 ml, kompenserade väl från käkop. då jag fick 2 liter blod. Så jag har någon annans blod i mig, vad äckligt, eller nej ganska coolt egentligen. Undrar vilka det kommer ifrån.. På tal om det så ska ta och bli blodgivare så fort jag kommer iväg dit.

Men efter uppvaket som jag för övrigt låg i 3 hela timmar på så spenderade jag hela dagen växlandes mellan att sova och kolla på tv. Mådde sjukt illa och hade onte i huvudet hela dagen plus kvällen, så på kvällen vart det för mkt så jag Ellinor Löf kräktes, ifall ni nu ville veta det :p Men vart så sjukt förvånad för jag har bara gjort det en gång pga fylla sen jag gick i 5:an och då var jag magsjuk..! Men tror att det blev för mkt för kroppen med allt på en gång. För foten är ju fortfarande inte bra, och sen en till operation på det plus att jag ju har sträckt båda armarna. Så det e väl inte så konstigt heller. Sen hade jag sjukt ont, för hade inte tagit några värktabletter på hela dagen, så kan vart därför också. Skit samma :p

Fick en as najs rumskompis sen på kvällen (lite skillnad från hon jag delade med innan som var en riktig gnällärring som hatade allt och alla) men hon jag hade nu vart as trevlig. Hon fyllde även 31 den dagen. Så vi låg och snackade hur mkt som hellst, och båda har sömnproblem så vi låg och tittade på tv och snackade hela natten. Haha systrarna vart as chokade när dom kom in på rummet och såg oss va i full gång. haha. Men tillslut somnade hon vid 4 och jag vid halv 5, sen var det bara att vakna igen vid 6.. Jävligt segt. Men efter ett besök nere på käkkirurgen fick jag äntligen bege mig hemåt. Eller snarare till centrum för att handla lite barnmat till mig. Eftersom jag inte kunde tugga.
Tror ni folk stirrade rätt dåligt eller..?! Jag e väl medveten om att jag såg ut som att jag vart med om en trafikolycka, med tanke på kryckorna, air casten och sen att jag var helt tejpad och svullen i ansiktet. Visst att folk kollar, det e helt klart, men vissa alltså!! Förstår dom inte att folk kanske inte mår så bra vid sådana tillfällen och att sånt inte underlättar precis. Så säger det, tur att jag bara var opererad..

Så snälla ni som läser det här, visst får man kolla på folk som man ser har vart med om något, det är mänskligt. Men snälla stirra inte och tappa hakan som följd, det gör allt bara värre.. 

Så nu vet ni som inte visste, varför jag ser ut som jag gör för tillfället.
Lägger även upp lite bilder när jag fått liv i kameran.

Pussen! 

Kommentarer
Postat av: Amarisa

Du vet att det bildas nytt blod hela tiden va? X)

2009-11-29 @ 21:02:20
URL: http://amarisssssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0