måndag

Blev ingen skola idag, känndes onödigt. Så var hemma och och läste lite teori istället, sen nu mot kvällen gick jag till Mirran för att bara prata och umgås lite. Och när jag är på väg till henne, så går jag och lyssnar på musik, och det är verkligen jätte mörk ute så man ser ingenting. Sen helt plötsligt så är det någon som lyser med en ficklampa rätt i ögonen på mig. Sen tar han ner den, och jag ser bara dens ben, börjar fundera på vem det är och hur många dom kan vara. Sen tar han upp lampan igen och lyser rätt i ögon igen, men den här gången tar han inte ner den. Så jag tar upp handen för att kunna se någorlunda och fortsätter gå emot honom. Tillslut säger jag att det räcker och att han ska ta ner den, för jag såg ju inte vem det var och tar ut musiken ur öronen. Jag går förbi honom och håller på att slubbla på ett koppelsnöre, då börjar han prata iaf. Och det visade sig att det var en typ gubbe som var ute med sin hund. Och att hunden blev rädd när jag gick där, därför han lös på mig.. (jo, tjena). Men fan tur att det var jag som gick där, hade det varit Mirran eller nån annan som är sjukt mörkrädd hade dom nog börjat gråta av rädsla sen, för tom jag började känna lite obehag när han inte slutade blända mig..!

Men men, så kan det gå.. Synd att folk ska behöva vara rädda eller oroliga när dom är ute i mörkret, syftar nu på den där gubben.

Själv längtar jag tills snön kommer nu så att man kan bädda in sig i massa varma mysiga kläder och gå ut i mörkret och lägga sig i en snödriva och titta på stjärnorna. :)

Pussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0